Wo ai ni Allah

Cinta pada Allah itu abadi, cinta pada manusia itu sememangnya melalaikan…

Pernahkah kita renungkan betapa cinta manusia ini sememangnya lebih banyak membawa kepada kelalaian.Termasuklah diri ana sendiri. Kita terlupa bahawa cinta yang sebenarnya, cinta yang hakiki itu hanya pada DIA. Ana baru menyudahkan pembacaan novel karangan Fatimah Syarha, SEINDAH MAWAR BERDURI. Jelas terasa diri ini punya banyak kekurangan. Cinta pada Allah itu tidak pernah mengecewakan, dan yang pasti kita tidak akan pernah bertepuk sebelah tangan. Sekiranya Allah menguji kita dengan kesusahan, maka itu adalah kerana dia mahu menyedarkan kita dari terus terlena oleh dunia, terus bersama penyakit wahn.

Sabda Nabi SAW: “Akan datang suatu masa, di mana bangsa-bangsa akan menggerumuni kalian seperti orang-orang rakus memrebutkan makanan di atas meja. ‘Apakah kerana pada saat itu jumlah kami sedikit ya Rasulullah?’ Rasulullah SAW menjawab: ‘Tidak, bahkan kamu pada saat itu ramai, akan tetapi kamu seperti buih di lautan. Sesungguhnya Allah telah mencabut rasa takut dari musuh-musuh kalian, dan telah mencampakkan penyakit al-wahan pada diri dan perasaan kamu’. Sahabat bertanya: ‘Apakah penyakit al-wahan itu ya Rasulullah?’ Nabi SAW menjawab: ‘Al Wahan adalah penyakit cinta dunia dan takut mati’ “.

Di sinilah salah kita, kita lupa betapa singkatnya dunia ini. Seharusnya, bermula saat ini, kita perlu menumpukan cinta kita kepada cinta yang lebih hakiki, cinta pada Dia Yang Maha Penyayang.InsyaAllah bersama-sama kita memperbaiki Ummah.ISLAM WILL DOMINATE THE WORLD.

About these ads

Your comments~

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 32 other followers

%d bloggers like this: